close

這首歌是2017/07才發行的歌

不管是歌詞或者是旋律

完全抓住了我的心

多麼符合現實生活啊!!!!!!哈哈

近年來都較流行EDM

而Country Music作品越來越少

雖然我也超愛EDM但也希望大家能繼續支持鄉村音樂

220px-WhenItRainsItPours.jpg

 

這是一次我在心情不好時聽到

歌詞When It rains It Pours 就像屋漏偏逢連夜雨

但這邊卻是以好的方面來看

就像越來越好運

而且聽到了這首歌歌詞和旋律

再搭配了一杯紅茶後

整個人心情都變好了

MV的部分以輕鬆詼諧來表達

可能你對於目前的人生覺得糟透了

但換個角度想或許是你的一個好的開始

https-%2F%2Fcdn.evbuc.com%2Fimages%2F23043638%2F62048177013%2F1%2Foriginal.jpg

 



When It Rains It Pours Lyrics

Luke Combs

Sunday morning, man, she woke up fighting mad
兄弟,週日的早晨,她一起床就無理取鬧
Bitching and moaning on and on 'bout the time I had
那段時間不停的發牢騷抱怨
And by Tuesday, you could say that girl was good as gone
週二的時候,聽說她沒有我之後過得很好
And then when Thursday came around, I was all alone
當週四一切我想通了,但我依然還是一個人
So I went for a drive to clear my mind, ended up at a Shell on I-65
所以我一個人開著車整理思緒,結果到達I-65這地方
Then I won a hundred bucks on a scratch off ticket
然後我中了100元的刮刮樂
Bought two twelve packs and a tank of gas with it
買了兩打的啤酒和一桶汽油
She swore they were a waste of time, oh, but she was wrong
她咒罵著他們這是在浪費時間,但他錯了!
I was caller number 5 on the radio station
我打給了廣播電台參加活動
Won a 4-day, 3-night beach vacation
贏得了四天三夜的海上假期
Deep sea, senorita, fishing down in Panama
潛水、辣妹、釣魚在Panama
And I ain't gotta see my ex future mother-in-law anymore
而且我不用再見到我前任的未來丈母娘
Oh, Lord, when it rains it pours
我的天,運氣越來越好
Now she was sure real quick to up and apologize
現在她閉上嘴乖乖地跟我道歉
When she heard about my newfound luck on that FM dial
當她在廣播聽到我中獎
And it's crazy how lately now it just seems to come in waves
而且最近非常瘋狂的在海上漂泊
What I thought was gonna be the death of me was my saving grace
我以為這會是我的人生毀滅的開始,其實是我的契機點
It's got me thinking that her leaving is the only logical reason
換個角度想她的離開或許就是最好的理由
That I got the last spot in the Hooter's parking lot
我到了最後一個地方在Hooter的停車場
And the waitress left her number on my check with a heart
後來女服務生留下她的電話號碼和愛心在我的帳單上
She picked up on the first ring when I gave her a call
當我打給她,她立即接起來
And I only spent five bucks at the Moose Club Raffle
而且我在Moose Club Raffle只花5美金
Won a used four-wheeler and three free passes
就贏得一台越野車和三張免費高爾夫球俱樂部門票
For me and two of my buddies to play a round of golf
給我和我的兩位兄弟來享受高爾夫球
And I ain't gotta see my ex future mother-in-law anymore
重點是我不用再見到我前任的未來丈母娘
Oh, Lord, when it rains it pours
我的天,運氣越來越好
When it rains it pours
真的越來越幸運了

I've been on one hell of a redneck roll for three weeks now
我已經過了這樣的生活持續三週了
And it all started on the day that she walked out
自從你離開的那一天開始
Then I won a hundred bucks on a scratch off ticket
然後我中了100元的刮刮樂
Bought two twelve packs and a tank of gas with it
買了兩打的啤酒和一桶汽油
She swore they were a waste of time, oh, but she was wrong
她咒罵著他們這是在浪費時間,但他錯了!
And I was caller number 5 on the radio station
我打給了廣播電台參加活動
Won a 4-day, 3-night beach vacation
贏得了四天三夜的海上假期
Deep sea, senorita, fishing down in Panama
潛水、辣妹、釣魚在Panama
And I ain't gotta see my ex future mother-in-law anymore
重點是我不用再見到我前任的未來丈母娘
Oh, Lord, when it rains it pours
我的天,運氣越來越好
When it rains it pours
真的越來越幸運了


!!!此翻譯並非官方翻譯!!!

若有錯誤請多指教!感謝各位

arrow
arrow

    Mark馬克波羅 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()